مراحل آزمون پی تی ای و نمره قبولی آزمون پی تی ای

یکی از مهم ترین و اساسی ترین مدرک مورد نیاز برای بدست آوردن و دریافت ویزا کشور های همچون نیوزلند و استرالیا مدرک زبان انگلیسی است . که از میان آزمون های مختلف همچون تافل و آیلتس بهترین آن ها آزمون پی تی ای می باشد. این آزمون آزمونی بین المللی است که افراد مختلف برای سنجیدن خودشون و مهارتشون و همچنین برای پرورش استعدادهای خود و همچنین کسب موفقیت های بیشتر در این آزمون شرکت میکنند که ممکن است به دلیل اینکه این آزمون در کشور ایران برگزار نمی‌شود از نظر مالی و هزینه های آزمون پی تی ای به مشکل برخورد کنند که با ووچر پی تی ای می‌توانند تخفیفات ویژه ای دریافت کنند و با آسودگیه خاطر در این زمینه موفقیت هایی چشمگیر کسب نمایند .

آزمون پی تی ای توسط موسسه شناخته شده پیرسون در سال ۱۹۸۲ شناخته شده است .جالب است بدانید که نام این آزمون از مخفف شده ی person Test of English برگرفته شده است .

این آزمون نسبت به آزمون های دیگر زبان همچون آیلتس تجربه ی نسبتا کمی دارد اما با همین تجربه ی کم رقیب بسیار سختی برای آزمون انگلیسی زبان همچون آیلتس و تافل است

 

آزمون پی تی ای چند بار درسال برگزار میشود؟

آزمون پی تی ای سه نوع می باشد که مهم ترین و اساسی ترین آن آکادمیک است و از جنبه ی دیگر که مورد اهمیت قرار گرفته است این است که متقاضیان بیشتری دارد از بین دو ورژن دیگر آزمون پی تی ای.

خوشبختانه این آزمون چندین بار و یا بار ها در طی سال برگزار میشود به صورتی که حتی این امکان برای شما داوطلبان آزمون پی تی ای فراهم. است که ۲۴ ساعت قبل از آزمون برای آن ثبت نام کنید .

تعداد دفعاتی که این آزمون در طی سال برگزار میشود به صورت میانگین بین ۶تا ۸بار است که در نتیجه انتخاب های بسیار زیادی در مقابل داوطلبان آزمون پی تی ای قرار دارد .

بنابراین بهتر است که شما بتوانید روی نزدیک ترین محل آزمون تمرکز داشته باشید و نگران زمان برگزاری آزمون ها نباشید و با ووچر پی تی ای نگرانی های شما در رابطه با هزینه ها کاهش می یابد و شما عزیزان با آسودگی خاطر در این ازمون شرکت خواهید کرد .

تعداد سوالات آزمون پی تی ای

مقدار زمان این آزمون به صورت میانگین سه ساعت زمان میبرد و ۴ مهارت اصلی زبان شما همچون آیلتس مورد بررسی قرار میگیرد البته آزمون پی تی ای عیناً شبیه آزمون آیلتس نمی باشد و تفاوت های بسیار مهمی دارد که شما حتما باید آن را در نظر داشته باشید

مراحل  آزمون پی تی ای

مراحل آزمون پی تی ای در سایت azmoonpte.com اینگونه است که افراد. متقاضیان گرامی قصد دارند تحصیل خود را در کشور های انگلیسی زبان ادامه بدهند یا اگر قصد دارند ویزای اقامت کشور های همچون استرالیا و نیوزیلند را دریافت کنند .

چنین افرادی ابتدا باید در این آزمون شرکت نمایند بنابراین با ثبت نام در سایت های مورد نظر و ارائه مدارک لازم و اطلاعات مورد نیاز و پرداخت هزینه آزمون پی تی ای  در روز برگزاری آزمون در جلسه حاضر شوند در رابطه با. هزینه ها هرگز نگران نباشید با ووچر  میتوانید تخفیف های قابل توجهی داشته باشید  و البته هزینه آزمون در هر کشوری متغیر است با توجه به موقعیت ها و شرایط های مختلف و افراد می‌توانند طبق پول رایج کشور خود پرداخت کنند

نکته مهم در این قسمت که باید آن را در نظر داشته باشید این است که حتما باید پاسپورت معتبر به همراه کارت ورود به جلسه امتحان را به همراه داشته باشند .

نمره قبولی آزمون پی تی ای

کشور ها و دانشگاه های مختلف و همچنین سازمان های مختلف بین المللی نمره های متفاوتی را برای قبولی و پذیرش اعلام کردند و اتفاق نظری بین آن ها وجود ندارد

بنابراین نیاز است برای کسب اطلاعات دقیق تر به سایت های مربوطه و همچنین به سایت های سازمان مورد نظر خود مراجعه کنید ، اما اگر نمره های کسب شده به ۹۰ نزدیک باشد احتمال قبولی شما افزایش می یابد و اکثریت دانشگاه های برتر جهان نمره بالاتر از ۶۵ را پذیرش میکنند به طور کلی در هر بخش نباید نمره ب کمتر از ۳۴ داشته باشید چرا که نمره کل آزمون حاصل میانگین سه بخش مختلف می باشد و ممکن است اگر فردی در یک بخش نمره ای زیر ۳۴ یعنی نمره ی ۳۰ را کسب کرده باشد  در سایر بخش ها عملکرد بسیار قوی داشته باشد بنابراین اگر میانگین نمره وی به ۷۰ برسد

 

برچسب ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بگذارید

آدرس ایمیل منتشر نمیشود