خواص بادام زمینی برای روده؛ تاثیر بی‌نظیر مصرف بادام بر روده‌ها

عوامل مختلفی هستند که می‌‌توانند باعث از بین رفتن تعادل در میکروبیوم روده‌ شوند. از مهم ‌ترین آن‌ها می‌توان به استرس مزمن، عفونت، رژیم غذایی با حجم زیادی از کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده، قند، مصرف نکردن فیبر به اندازه کافی و … اشاره کرد. در این بین تاثیر بادام زمینی برای روده امری اجتناب ناپذیر است. اما چگونه؟

به گزارش سلامت نیوز، میکروبیوم روده انسان مجموعه‌ای از هزاران میلیارد میکروارگانیزم است که در داخل مجرای روده زندگی می‌کنند. باکتری‌های موجود در روده‌ها می‌توانند بر تمام سیستم‌های بدن از جمله متابولیسم و ساخت و حفظ سیستم ایمنی بدن تأثیر بگذارند.

میکروبیوتای روده از بدو تولد، با انسان همراه است و بر عملکرد سراسر بدن تأثیر می‌گذارد. میکروبیوتای انسان از طیف وسیعی از باکتری‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها و سایر حیوانات تک سلولی تشکیل شده است، که در بدن انسان زندگی می‌کنند.

میکروبیوم نامیست که به تمام ژن‌های درون این سلول‌های میکروبی داده شده است.

فهرست مطالب (کلیک کنید)

  • خواص بادام زمینی برای روده
  • خواص کلی بادام زمینی
    • کاهش بیماری‌های قلبی- عروقی، آلزایمر و عفونت
    • مراقبت از پوست
    • سلامت استخوان‌ها

خواص بادام زمینی برای روده

بر اساس تحقیقات جدید، افزودن روزانه ۲۸ گرم بادام زمینی یا یک قاشق چایخوری گیاهان دارویی و ادویه به رژیم غذایی بر ترکیب باکتری‌های روده که نشانگر سلامت بدن است، تاثیر می گذارد.

تحقیقات نشان داده‌اند که بر هم خوردن تعادل و توازنی که در نوع و تعداد این میکروب‌ها وجود دارد، می‌تواند آغاز بسیاری از بیماری‌ها باشد. از طرفی میکروبیوم روده به شدت تحت تاثیر مواد غذایی مصرفی ما قرار می‌گیرند.

به گزارش ساینس دیلی،«پنی کریس اترتون»، استاد علوم تغذیه از دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا، می‌گوید: تحقیقات نشان داده است افرادی که دارای میکروب‌های مختلف زیادی هستند، از سلامت و رژیم غذایی بهتری نسبت به افرادی که تنوع باکتریایی زیادی ندارند، برخوردارند.

برای مطالعه بادام زمینی، محققان اثرات مصرف ۲۸ گرم بادام زمینی در روز را در مقابل یک میان وعده با کربوهیدرات بالاتر مقایسه کردند. در پایان شش هفته، در شرکت‌کنندگانی که به عنوان میان وعده بادام زمینی مصرف کردند، افزایش گروهی از باکتری‌های مرتبط با متابولیسم سالم کبد و عملکرد سیستم ایمنی، مشاهده شد.

در تحقیقات بر روی گیاهان و ادویه‌ها، دانشمندان تأثیر افزودن ترکیبی از گیاهان و ادویه‌ها مانند دارچین، زنجبیل، زیره، زردچوبه، رزماری، پونه کوهی، ریحان و آویشن را به رژیم غذایی کنترل‌شده شرکت کنندگان در معرض خطر بیماری قلبی عروقی بررسی کردند.

این تیم سه دوز را مورد بررسی قرار دادند: حدود ۱.۸ قاشق چای‌خوری در روز، کمی بیشتر از ۳.۴ قاشق چای‌خوری در روز و حدود یک و نیم قاشق چای‌خوری در روز. در پایان 4 هفته در شرکت ‌کنندگان، افزایش تنوع باکتری‌های روده، با دوز‌های متوسط و بالای گیاهان و ادویه‌ها مشاهده شد.

در هر دو مطالعه، دانشمندان افزایش در ارتباط بین میکروبیوم‌های روده و طیفی از عوامل سلامت، از فشار خون تا وزن را مورد مطالعه و تحقیق قرار می‌دهند.

خواص کلی بادام زمینی

ارزش غذایی بادام زمینی مثل گردو و بادام است. بادام زمینی منبع خوبی از ویتامین ای، اسید فولیک، فیبر و فسفر است؛همچنین کربوهیدرات کمی دارد و غنی از مواد مغذی است. بادام زمینی منبع بسیار عالی از پروتئین نیز هست.

از خواص دیگر بادام زمینی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاهش بیماری‌های قلبی- عروقی، آلزایمر و عفونت

بادام زمینی، به طور عمده از سرطان، بیماری‌های قلبی و عصبی و یا هر نوع قارچ ویروسی جلوگیری می‌کند و تولید اکسید نیتریک در بدن را افزایش می‌دهد.

مراقبت از پوست

بادام زمینی دارای سطح بالایی از آنتی اکسیدان است که وقتی آب‌پز می‌شود، فعال‌تر می‌شود. جنیستئین و آنتی اکسیدانی به نام بیوچنانین خسارت ناشی از رادیکال‌های آزاد در پوست را درمان می‌کند. بادام زمینی باعث می‌شود جوان‌تر به نظر برسید.

سلامت استخوان‌ها

فراوانی آهن و کلسیم موجود در کره بادام زمینی مهمترین عوامل انتقال اکسیژن به خون و بهبود استخوان‌های سالم و قوی است. آنها تقویت کننده‌های انرژی با مقادیر زیادی از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند.

منبع:

  • www.salamatnews.com

امتیاز کاربرها

برچسب ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بگذارید

آدرس ایمیل منتشر نمیشود