چگونه کتاب خوب بخریم ؟

خرید کتاب خوب چه شکلی است ؟

دنیای صنعتی این روزها پر شده از تکنولوژی‌هایی که به ما فرصت سرخاراندن هم نمی‌ دهند. کانال‌ها، شبکه‌های اجتماعی و سرگرمی‌هایی از این دست که ما را حسابی به خود درگیر کرده‌اند و بدون اینکه خودمان بخواهیم به شکل ناخواسته ساعت ها ساعت از روز و عمر خودمان را در آن به هدر می دهیم. این درگیری‌ها باعث شده کتاب و کتاب‌خوانی به طرز محسوسی از زندگی روزمره‌ی افراد کم و در بسیاری مواقع حذف شود. حال اگر می‌خواهید دوباره به عادت خوب کتاب‌خوانی برگردید و قصد خرید کتاب دارید، ما اینجاییم تا به شما کمک کنیم و اگر نمی‌دانید برای خرید کتاب به کجا بروید و چه کتابی بخرید، با ما در اکوبوکس به آدرس اینترنی ecobooks.ir   همراه باشید تا در این مسیر به شما کمک کنیم .

اولین قدم در خرید کتاب

اول به پاسخ این سوال می ‌پردازیم که برای خرید کتاب به کجا مراجعه کنیم؟ البته این روزها حتما نیازی نیست برای خرید از خانه‌تان خارج شوید و می‌توانید ازفروشگاه اینترنتی کتاب اکوبوکس ، کتاب خود را به شکل آنلاین خریداری نمایید شما در اکوبوکس می توانید خرید کتاب خود را بدون از دست زمان انجام دهید و همچنین می توانید به تمامی کتاب های موجود در انتشارات کدیور سر بزنید و کتاب مورد علاقه اتان را انتخاب کنید و بخرید .

ولی اگر به خرید کتاب به شکل حضوری علاقه مندید پیشنهاد من خرید از کتاب فروشی های بزرگ یا باغ های کتاب است .از محاسن خرید کتاب از کتاب ‌فروشی‌های بزرگ  وجود بخش‌هایی است که در آن‌ها کتاب‌های جدید و کتاب‌های پرفروش چیده شده‌اند و می‌توانید از آنچه که این روزها به بازار عرضه شده و یا در میان مردم از محبوبیت بالاتری برخوردار گشته است به آسانی با خبر شوید.

قدم دوم در خرید کتاب :  انتخاب کتاب مناسب

حال که با محاسن مدل‌های مختلف کتاب‌فروشی آشنا شدید، باید به بحث جذاب انتخاب کتاب بپردازیم. قصد شما از خرید کتاب چیست؟ می‌خواهید عادت کتاب‌خوانی را در خود ایجاد کنید؟ اگر قصدتان ایجاد عادت و علاقه است، حتما در ابتدای راه کتاب‌های کم حجم انتخاب کنید و با انتخاب کتاب‌های قطور و سنگین خود را بی‌انگیزه نکنید.حالا لازم است از بین موضوعاتی که به آن‌ها بیشتر علاقه دارید، موضوعی را برای خرید کتاب انتخاب کنید .

کتاب‌های علمی

اگر خواندن کتاب‌های علمی برایتان جذابیت کافی را دارد، انتخاب‌هایتان را به کتاب‌های علمی محدود کنید. چراکه درست است خواندن همه ‌ی کتاب‌ها به افزایش دانش ما کمک می‌کند، اما قطعا کتابی که سراسر از علم صحبت می‌کند در این افزایش علم تاثیر بیشتری دارد باید به این نکته خنگام خرید کتاب های علمی در نظر بگیرید که بهتر است کتابی را بخوانید که نویسنده آن تخصص کافی و علمی در موضوعی که شما به دنبال آن هستید را داشته باشد هرچقدر سطح سواد نویسنده کتاب های علمی بیشتر باشد بار علمی کتاب هم بیشتر خواهد بود .

کتاب‌های داستانی

ممکن است شما هم جزو دسته افرادی باشید که صرفا به کتاب‌های داستانی علاقه دارید و حوصله ندارید ساعت‌ها وقت برای کتاب‌های غیر داستانی بگذارید، پس در ادامه به سبک‌های مختلف کتاب‌های داستانی می‌پردازیم.

اگر هدفتان از خرید کتاب، داشتن سرگرمی‌ای صرفا برای گذران وقت است، رمان‌های عاشقانه انتخاب خوبی هستند. این کتاب‌ها ذهن شما را چندان درگیر نمی‌کنند و می‌توانید با سرعت خواندن آن‌ها را به پایان برسانید.

کتاب‌های جنایی و داستان‌های کارآگاه‌های مشهوری چون پوآرو و شرلوک هلمز، می‌توانند خلاقیت مغز شما را تحریک کنند و در پایان شما را با قاتلی که توقع نداشته‌اید روبرو کنند همچنین این گونه از کتاب ها به دلیل بازی کردن با ذهن خواننده می تواند خیلی سرگرم کننده باشد .

نوع دیگری از کتاب‌های داستانی، سبک تخیلی هستند. کتاب‌های سبک تخیلی تعدادعلاقمندان کمتری نسبت به کتاب‌های داستانی واقع‌گرایانه دارند، اما افرادی که به این سبک علاقمندند، گاهی تا مرز عاشقانه دوست داشتن این کتاب‌ها نیز پیش می‌روند. از کتاب‌های تخیلی موفق جهان می‌توان به نوشته‌های خانم «رولینگ»، یعنی سری داستان‌های «هری پاتر» اشاره نمود که نام آن‌ها سال‌هاست در میان پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان به چشم می‌خورد.

کتاب‌های تاریخی

شما می‌توانید با خرید کتاب های تاریخی، هم کتابی داستانی جهت سرگرمی داشته باشید و هم به معلوماتتان بیافزایید. کتاب‌های تاریخی با آنکه از جذابیت‌های داستانی بالایی برخوردارند، می‌توانند با نشان دادن آنچه پیشنیان را مورد آزار قرار داده است، به ما درس زندگی بیاموزند. شما با خواندن کتاب های تاریخی به واقعیت جمله معروف با دانستن تاریخ می توان آینده را پیش بینی کرد می رسید آینده همیشه در تاریخ نهفته است و زندگی با ها و بار ها تکرار می شود .

برچسب ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بگذارید

آدرس ایمیل منتشر نمیشود