ویزای شینگن چیست و در چه مواردی ملزم به گرفتن آن هستیم؟

اخذ ویزای شینگن

برای سفر به کشورهای اروپایی باید ویزای شینگن داشته باشید و برای اخذ ویزای شینگن نیاز دارید مراحلی را بگذرانید. در واقع همه کشورهای اروپایی در حوزه شینگن قرار ندارند و با گرفتن ویزا می توانید به کشورهایی مانند آلمان، فرانسه، هلند، اسپانیا، ایتالیا و غیره که شامل 27 کشور می شوند، سفر کنید. شرایط اخذ ویزای شینگن دشوار نیست و خیلی آسان تر از ویزای کانادا و آمریکا صورت می پذیرد. در ادامه ما به طور مفصل در مورد مدارک لازم برای اخذ ویزای شینگن و هزینه اخذ ویزای شینگن توضیح خواهیم داد، بنابراین همراه ما باشید تا با تمام جوانب ویزای شینگن آشنا شوید.

شرایط اخذ ویزای شینگن

برای اقدام کردن جهت دریافت ویزای شینگن، شما باید ابتدا نوع ویزای خود را مشخص کنید. به عنوان مثال ویزای کاری شینگن، ویزای توریستی شینگن و ویزای تحصیلی شینگن انواع ویزای شینگن هستند. در قدم بعدی باید کشور مقصد را مشخص نمایید و از طریق سفارت همان کشور اقدام به اخذ ویزا نمایید. اگر قصد سفر به چند کشور اروپایی در حوزه شینگن را دارید، حتما کشور مقصد خود را جایی انتخاب نمایید که اقامت بیشتری در آن دارید. به هر حال شما باید درخواست ویزا به کشوری ارسال کنید که ابتدا به آن وارد می شوید.

مرحله بعدی اقدام به موقع برای دریافت ویزای شینگن است. ایده آل ترین زمان برای اقدام 3 ماه قبل از سفر است، اما می توانید حداکثر 3 هفته قبل از اقدام کنید. بنابراین گرفتن وقت سفارت را از دست ندهید و هرچه زودتر این کار را انجام دهید. قدم بعدی و مهم پر کردن فرم سفارت است که هم می توانید آنلاین آن را دانلود نمایید و یا از سفارت تهیه کنید. فرم را با دقت و صداقت کامل پر کنید تا هنگام وقت سفارت مشکلی برای شما ایجاد نگردد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای شینگن

مدارکی که باید برای وقت سفارت آماده کنید عبارتند از:

فرم درخواست ویزا

مدارک شناسایی به همراه ترجمه معتبر

گذرنامه معتبر

دو قطعه عکس رنگی 3*4

بیمه سفر

رزرو بلیط رفت و برگشت

تمکن مالی و گردش حساب

اثبات محل اقامت در کشور مقصد

 

بعد از گرفتن وقت از سفارت، در تاریخ تأیین شده به سفارت مراجعه نمایید. مدارکی که از قبل نیز آماده کرده اید حتما همراه خود داشته باشید. در زمان مصاحبه سوالاتی توسط آفیسر درباره علت سفر، مدت زمان اقامت و محل اقامت از شما پرسیده می شود، لطفا تمام سوالات را با دقت و صداقت جواب دهید. و مرحله آخر هم پرداخت هزینه اخذ ویزا است که نسبت به سن و وضعیت فرد متفاوت خواهد بود. در نهایت شما باید منتظر جواب از سفارت باشید که در حدود 15 تا 30 روز زمان خواهد برد. بعد از اخذ ویزای شینگن باید چمدان خود را ببندید و آماده حرکت باشید.

هزینه اخذ ویزای شینگن

هزینه اخذ ویزای شینگن برای بزرگسالان 80 یورو، برای افراد 6 تا 12 سال 40 یورو و برای افراد زیر 6 سال رایگان است. در بیشتر سفارت ها این هزینه به صورت نقدی یا حواله بانکی دریافت می گردد. به طور معمول قبل از ارسال درخواست ویزا هزینه به سفارت پرداخت خواهد شد. در برخی مواقع نیز هزینه به هنگام مراجعه به سفارت در زمان مقرر پرداخت می گردد.

سریع ترین راه اخذ ویزای شینگن

سریع ترین راه برای گرفتن ویزای شینگن، از طریق دعوت نامه ای است که توسط اقوام و یا دوستان مقیم در کشور مقصد برای شما ارسال می گردد. در اینصورت فرد دعوت کننده باید شرایط مورد قبول سفارت را داشته باشد و بتواند در طول اقامت از شما پشتیبانی نماید. بنابراین می توان گفت این روش سریعترین روش برای اخذ ویزای شینگن محسوب می گردد.

برچسب ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بگذارید

آدرس ایمیل منتشر نمیشود