همه چیز درباره موزه لوور در پاریس

موزه لوور در پاریس بزرگترین موزه هنر در مرکز شهر زیبای پاریس در کشور فرانسه است و در کنار برج ایفل از جمله مکان های گردشگری بسیار شناخته شده پاریس است که سالانه گردشگران بسیار زیادی را راهی پاریس میکند همچنین این موزه در سال 2017 با نزدیک به 10 میلیون بازدید کننده در فهرست پر بازدید ترین موزه های جهان بالاتر از موزه ملی چین ،متروپولیتین نیویورک و موزه واتیکان قرار گرفت . در این موزه بالغ بر ۳۸۰۰۰ اثر هنری مربوط به پیش از تاریخ تا سده ۲۱ میلادی در فضایی بالغ بر ۷۲۷۳۵ متر مربع جمع‌آوری و در معرض دید قرار گرفته است .

اگر قصد خرید تور فرانسه را دارید و بزودی به شهر پاریس سفر می‌کنید، حتما بازدید از این موزه بسیار  زیبا و قدیمی را در برنامه خود قرار دهید و این هدیه زیبا را از دست ندهید.

 

در موزه لوور در پاریس، آثار هنری ارزشمندی از دوره‌های تاریخی مختلف همچون مجسمه‌های مصر باستان، پرتره‌های باروک و نقاشی‌های مدرن نگهداری می‌شوند. این موزه با قرار گرفتن در کرانه رود سن یکی از زیباترین مناظر پاریس را دارد.

اکثر آثار موجود در موزه لوور زیر مجموعه هنرو فرهنگ و تاریخ بشر است از جمله معروف ترین آثار موجود در این موزه می توان به بانوی صخره ها اثر لئوناردو داوینچی، نقش برجسته های آشوری، مونالیزا اثر لئونارداوینچی ، لوح حمورابی ، ظروف گلی آشوری، بخش های تخت جمشید ، بز بالدار طلایی و ونوس میلو اشاره کرد، تاریخچه برخی از آثار موجود در این موزه به سال ها پیش از میلاد مسیح باز می گردد، همچنین گردشگران تور پاریس باید بدانند که برخی از آثاری که امروزه در این موزه نگهداری می شوند در پی جنگ ناپلئون در مصر و ایتالیا ، غارت شده است و به کشور فرانسه به عنوان غنیمت آورده شده .

از قدیمی ترین آثار این موزه لوور در پاریس می توان به سفال هایی اشاره کرد که قدمتی 5 هزار ساله دارند.

موزه لوور در کاخ سلطنتی فیلیپ آگوست دوم قرارگرفته است. این بنا که در قرن دوازدهم میلادی ساخته شده است، در طول سال‌ها به‌ عنوان نمادی از ثروت، قدرت و نابودی سلطنت فرانسه شناخته می‌ شد. تاریخچه ساخت این موزه به سال ۱۱۹۰ میلادی بازمی‌گردد، زمانی که شاه فیلیپ دوم ، پادشاه وقت فرانسه ، برای  در برابر ماندن از دشمنان خود قلعه‌ای بنا کرد. این قلعه در سال ۱۲۰۲ میلادی تکمیل شد و در قرن چهاردهم ، شاه چارلز پنجم، لوور را به اقامتگاه سلطنتی خود تبدیل کرد.

تالار مربع یکی از حیاط ‌های اصلی کاخ موزه لوور پاریس است که راهرو‌های اطراف آن به‌ صورت تدریجی ساخته شدند؛ زیرا دیوارهای موزه لوور که در آن زمان به عنوان کاخ لوور شناخته می شد قرون‌ وسطایی بود که به‌ تدریج از میان رفتند و این کاخ به کاخی رنسانسی بدل شد. در زمان لویی سیزدهم و چهاردهم بخش‌های دیگری از بنای موزه لوور تکمیل گشت .

ساختمان موزه لوور پیش از انقلاب بزرگ فرانسه یکی از کاخ‌های سلطنتی بود، که در آن آثار با ارزش هنری نگهداری می‌شد (به عنوان موزه سلطنتی) پس از انقلاب فرانسه ، در سال ۱۷۸۹ موزه و آثار موجود به مردم فرانسه اهدا شد و در سال ۱۷۹۳ تبدیل به موزه ملی فرانسه شد .

موزه لوور همچنین ده تالار مختص هنر اسلامی ایجاد کرده است که به گفته مسئولین موزه از جمله آقای فرانسیس ریشار (خاورشناس فرانسوی ) آثار ایرانی بعد از اسلام نقش مهمی در این بخش از موزه دارند و بیش از نیمی از آثار رو به خود اختصاص داده اند .

از جمله آثار ایرانی سرشناس دوره باستان که در موزه لوور در پاریس نگهداری میشود می توان به سنگ ‌نگاره یادبود اونتاش ناپیریشا ، سنگ‌ نگاره زن عیلامی و ندیمه ، سنگ‌ نگاره بز با دم ماهی ، تندیس فاخته لاجوردی ، تندیس ناپیرآسو ، تابلو مراسم نیایش راهبه‌های آفتاب ، تخته بازی ۵۸ خانه ، نقش برجسته آجری شیر کاخ آپادانا شوش ، سرستون گاو دوسر کاخ آپادانا شوش ، کتیبه داریوش بزرگ در کاخ آپادانای شوش ، افسار برنزی لرستان ، صدف ‌نوشتهٔ اکدی و سنگ نگاره مردوک اشاره کرد .

 

برچسب ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بگذارید

آدرس ایمیل منتشر نمیشود