لیپوساکشن توسط بهترین جراح زیبایی در تهران

قبل از عمل

قبل از انجام عمل لیپوساکشن، جراح ممکن است دایره‌ها و خطوطی را روی نواحی بدن شما که قرار است تحت درمان قرار گیرند، مشخص کند. همچنین ممکن است عکس‌ها گرفته شود تا بتوان تصاویر قبل و بعد را با هم مقایسه کرد.
نحوه انجام عمل لیپوساکشن بستگی به تکنیک خاصی دارد که استفاده می شود. جراح شما بر اساس اهداف درمانی شما، ناحیه ای از بدن که باید درمان شود و اینکه آیا در گذشته روش های دیگری از لیپوساکشن انجام داده اید، تکنیک مناسب را انتخاب می کند.
• لیپوساکشن تومسنت. این رایج ترین نوع لیپوساکشن است. جراح لیپوساکشن یک محلول استریل – مخلوطی از آب نمک که به حذف چربی کمک می کند، یک بی حس کننده (لیدوکائین) برای تسکین درد و یک دارو (اپی نفرین) که باعث انقباض رگ های خونی می شود – به ناحیه تحت درمان تزریق می کند. مخلوط مایع باعث تورم و سفت شدن ناحیه آسیب دیده می شود.
سپس جراح بریدگی های کوچکی روی پوست شما ایجاد می کند و لوله نازکی به نام کانولا را زیر پوست شما قرار می دهد. کانولا به یک خلاء متصل است که چربی و مایعات را از بدن شما مکش می کند. مایع بدن شما ممکن است از طریق یک خط داخل وریدی (IV) دوباره پر شود.
• لیپوساکشن به کمک اولتراسوند (UAL). این نوع لیپوساکشن گاهی همراه با لیپوساکشن سنتی استفاده می شود. در طول UAL ، جراح یک میله فلزی را وارد می کند که انرژی مافوق صوت را زیر پوست شما ساطع می کند. این کار باعث پاره شدن دیواره سلول های چربی و شکستن چربی برای حذف راحت تر می شود. نسل جدید UAL به نام لیپوساکشن با کمک VASER از دستگاهی استفاده می‌کند که ممکن است خطوط پوست را بهبود بخشد و احتمال آسیب‌های پوستی را کاهش دهد.
• لیپوساکشن با کمک لیزر (LAL). این تکنیک از نور لیزر با شدت بالا برای تجزیه چربی برای حذف استفاده می کند. در طول LAL ، جراح یک فیبر لیزری را از طریق یک برش کوچک در پوست وارد می کند و رسوبات چربی را امولسیون می کند. سپس چربی از طریق یک کانول خارج می شود.
• لیپوساکشن با کمک قدرت (PAL). در این نوع لیپوساکشن از یک کانول استفاده می شود که در یک حرکت سریع عقب و جلو حرکت می کند. این ارتعاش به جراح اجازه می‌دهد تا چربی‌های سخت را راحت‌تر و سریع‌تر بیرون بکشد. PAL ممکن است گاهی باعث درد و تورم کمتری شود و به جراح اجازه دهد تا چربی را با دقت بیشتری از بین ببرد. اگر حجم زیادی از چربی باید برداشته شود یا اگر قبلاً عمل لیپوساکشن داشته اید، جراح شما ممکن است این روش را انتخاب کند.

در طول روش

برخی از روش های لیپوساکشن ممکن است فقط به بی حسی موضعی یا منطقه ای نیاز داشته باشند – بیهوشی محدود به یک ناحیه خاص از بدن شما. سایر روش ها ممکن است نیاز به بیهوشی عمومی داشته باشند که باعث ایجاد حالت موقتی بیهوشی می شود. ممکن است به شما یک آرام بخش داده شود، معمولاً از طریق تزریق IV ، تا به شما کمک کند آرام و آرام بمانید.
تیم جراحی ضربان قلب، فشار خون و سطح اکسیژن خون شما را در طول عمل کنترل می کند. اگر به شما بی حسی موضعی داده شد و در طول عمل احساس درد کردید، به جراح خود اطلاع دهید. دارو یا حرکات ممکن است نیاز به تنظیم داشته باشد.
بسته به میزان برداشت چربی، این روش ممکن است تا چند ساعت طول بکشد.
اگر بیهوشی عمومی کرده اید، در اتاق ریکاوری از خواب بیدار خواهید شد. شما معمولاً حداقل چند ساعت را در بیمارستان یا کلینیک می گذرانید تا پرسنل پزشکی بتوانند بهبودی شما را نظارت کنند. اگر در بیمارستان هستید، ممکن است یک شب بمانید تا مطمئن شوید که دچار کم آبی یا شوک از دست دادن مایعات نشده اید.

بعد از عمل

انتظار کمی درد، تورم و کبودی بعد از عمل را داشته باشید. جراح شما ممکن است دارو برای کمک به کنترل درد و آنتی بیوتیک برای کاهش خطر عفونت تجویز کند.
به نقل از الو پزشک پس از عمل، جراح ممکن است برش‌های شما را باز بگذارد و درن‌های موقتی برای تخلیه مایع قرار دهد. شما معمولاً برای چند هفته نیاز به پوشیدن لباس های فشرده دارید که به کاهش تورم کمک می کند.
ممکن است لازم باشد چند روز قبل از بازگشت به کار و چند هفته قبل از از سرگیری فعالیت های عادی خود – از جمله ورزش – صبر کنید.
در طول این مدت، انتظار برخی از بی نظمی های کانتور را داشته باشید زیرا چربی باقی مانده در موقعیت خود قرار می گیرد.
پس از لیپوساکشن، تورم معمولا در عرض چند هفته کاهش می یابد. در این زمان، ناحیه تحت درمان باید کمتر حجیم به نظر برسد. در عرض چند ماه، انتظار داشته باشید که ناحیه تحت درمان ظاهری لاغرتر داشته باشد.
طبیعی است که پوست با افزایش سن استحکام خود را از دست بدهد، اما نتایج لیپوساکشن به طور کلی تا زمانی که وزن خود را حفظ کنید، ماندگار هستند. اگر بعد از لیپوساکشن وزن اضافه کنید، ممکن است توزیع چربی شما تغییر کند. به عنوان مثال، شما ممکن است بدون توجه به اینکه در ابتدا چه ناحیه‌ای تحت درمان قرار گرفته‌اند، چربی در اطراف شکم خود جمع کنید.

برچسب ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بگذارید

آدرس ایمیل منتشر نمیشود