شناختی با انواع کیت های پزشکی در سایت سین مورو

کیت HCV
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت همراهان همیشگی و یاوران شرکت سین مورو قصد داریم در این مقاله در رابطه با کیت HCV مطالبی رو ارائه دهیم .
با ما همراه باشید.

 میخواهیم در رابطه با این که کیت HCV چيست توضیح دهیم؟

كبد بزرگ ترين عضو در بـدن، وظـايفي همانند دفع کردن سموم و مواد دفعی بیهوده بدن، ذخيره انرژي، مبارزه با عفونتها و توقف از خونريزي را بر عهده دارد. التهاب و تخريب بافت كبد به علت عوامل ويروسي، دارويي، چاقي، چربي، الكل، سموم و يا تهاجم سيستم ايمني بـدن(اتوايميـون) را هپاتيت مي گويند كه شـايع ترين نـوع آن در ايـران هپاتيت ويروسي است. هپاتيت B وC شـايع ترين انـواع هپاتيـت ويروسـي مي باشند.

عفونت ویروس هپاتیت C عفونت کبدی ناشی از ویروس هپاتیت C است (همچنین به عنوان HCV نامیده می شود). تشخیص عفونت هپاتیت C در بدن برای سیستم ایمنی بدن دشوار و سخت است و عفونت با هپاتیت C معمولا مزمن می شود. عفونت مزمن با هپاتیت C به کبد آسیب می رساند و می تواند باعث سیروز کبد شود یا اینکه آن را از بین برود پس باید با محافظت از خود از ابتلا و درگیری با آن جلوگيري کرد و از آن غافل نشد. هنگامی که ویروس وارد بدن می شود و آن را درگیر خود می کند ، معمولا نشانه ها و علائم هپاتیت C در بدن بروز نمی دهد و خود را مشخص نمی کند ، بنابراین  افراد تازه آلوده شده به ویروس بدون اطلاع باعث انتقال آن به دیگران می شوند و در واقع ناقل آن هستند و باعث درگیری و ابتلا دیگران می شوند و این خطرناک است .
اگر شما مشکوک به آلوده شدن به این ویروس هستید و یا علائم هپاتیتC را در خود تشخیص دادید  و نگران اشاعه این بیماری در بین آشنایان و خانواده خود هستید نگران نباشید و خون سردی خود را حفظ کنید ، این بیماری اگر به موقع شناسایی و تشخیص داده شود قابل پیشگیری است و می توان جلوی آن را گرفت . اگرچه هپاتيت درمان دارد و می شود آن را حل کرد ولي پيشگيري از آن در اولويت قرار دارد و توجه به سمت اوست. این بیماری به درمان های ویروسی جواب می دهد و درگیر می شود .
در ادامه به بحث علائم این کیت HCV خواهیم پرداخت .

نشانه ها و علائم هپاتیت C

هپاتيت C اغلب مواقع  بدون علامـت و نشانه و آثاری اسـت و اكثـرا بـه صورت اتفاقي طي آزمايشات معمولي و يـا اهـداي خون، تشخيص داده مي شود و نشان داده خواهد شد . بالا بودن آنزيم هاي كبدي مي تواند اولين علامـت بيماري باشد.  حدودا 75٪ از افراد در هنگام ابتلا به عفونت هیچ علامتی و علائم هپاتیت C را ندارند. از شایع ترین نشانه ها و علائم هپاتیت C افراد مبتلا می توان به موارد زیر اشاره کرد:
۱.خستگی زیاد
۲. از دست دادن اشتها و بی میلی نسبت به غذا
۳‌. درد عضلانی بدن
۴‌. تب
۵ . درد مفاصل
۶ . درد شکمی در سمت راست بدن
۷. تیره شدن ادرار یا خون آلود شدن آن
۸. خارش پوست و التهاب آن
۹. کاهش وزن
۱۰. تورم در پا و شکم
هر عفونت مزمن هپاتیت C با یک مرحله حاد شروع می شود. هپاتیت C حاد معمولا تشخیص داده نمی شود و خود را نشان نمی دهد زیرا به ندرت علائم ایجاد می کند. تعداد بسیار کمی از افراد و انسان ها مبتلا  علائم هپاتیت C مانند ادرار تیره، زرد شدن چشم و پوست یا مدفوع رنگی را در عفونت حاد یا زودرس نشان می دهند. با گذشت زمان، افراد مبتلا به عفونت مزمن HCV ممکن است نشانه هایی از التهاب کبدی را نشان دهند. افراد آلوده ممکن است به راحتی خسته شوند یا از علائم غیر اختصاصی شکایت کنند. علائم حاد یک یا سه ماه پس از قرار گرفتن در معرض ویروس ظاهر می شوند و دو هفته تا سه ماه ادامه می یابد و راه سختی را طی می کنیم برای رسيدن به سلامتی و بهبودی.
امیدواریم که از این مقاله اطلاعت و بهره کافی را برده باشید و همچنان یار ما باشید و ما را در راه کسب علم و دانش تنها نگذاریم.
برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن  021 2235 0855 تماس حاصل فرمایید.
شرکت سین مورو

 

 

برچسب ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بگذارید

آدرس ایمیل منتشر نمیشود