سیب زمینی برای آقایان؛ خوب یا بد؟؟؟

سیب زمینی برای آقایان بسیار مفید است. این ماده غذایی یک منبع عالی از پتاسیم ومواد مغذی است. به گزارش سلامت نیوز به نقل از برترین‌ها، سیب زمینی یک منبع عالی از ویتامین C و پتاسیم است که برای قلب مفید است. سیب زمینی منبع خوبی از آهن و مواد معدنی ضروری و مورد نیاز برای بدن نیز هست.

در مورد سیب زمینی، بهتر است بدانیم که این ماده سرشاراز منگنز، روی، پتاسیم، آهن، فسفر، روی، ویتامین C، فولات و نیاسین است.

این مواد مغذی و ضروری به درخشندگی پوست و تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک می کنند. محتوای کربوهیدرات بالای سیب زمینی باعث سیری شده و به کاهش هوس‌های غذایی کمک می‌کند.

فهرست مطالب (کلیک کنید)

  • به دلایل زیر سیب زمینی برای آقایان بسیار مفید است
    • منبع ویتامین C است
    • آب رسان است
    • سرشار از پتاسیم است
    • به سلامت سیستم عصبی و بهبود عملکرد مغز کمک می‌کند
    • مواد معدنی ضروری بدن را فراهم می کند
    • به تسکین گرفتگی عضلات کمک می‌کند

به دلایل زیر سیب زمینی برای آقایان بسیار مفید است

منبع ویتامین C است

ویتامین C آنتی اکسیدانی است که با رادیکال‌های آزاد که به سلول‌ها آسیب می‌رسانند، مبارزه کرده و جریان تخریب سلول‌ها را به تاخیر می‌اندازد. همچنین وجود این مواد به سلامت قلب، هضم، فشار خون و حتی پیشگیری از سرطان کمک می‌کند. این ویتامین، همچنین به عملکرد عضلات، بهبود زخم و تقویت سیستم ایمنی مردان کمک فراوانی می‌کند .

آب رسان است

سیب‌زمینی منبع خوبی از آب است و با تامین فیبر و انواع ویتامین‌ها و سایر مواد مغذی باعث احساس سیری برای مدت طولانی شده و به هیدراته شدن بدن شما کمک می‌کند.

سرشار از پتاسیم است

پتاسیم یک ماده معدنی مهم است که به تنظیم تعادل مایعات بدن کمک می کند و برای انقباض صحیح عضلات، ضروری است. پتاسیم همچنین در عملکرد اعصاب، سلامت قلب و عملکرد کلیه‌ها در مردان نقش دارد.

به سلامت سیستم عصبی و بهبود عملکرد مغز کمک می‌کند

ویتامین B6 موجود در سیب زمینی به تولید مواد شیمیایی در مغز که برای سلامت سیستم عصبی مغز مفید است، کمک می‌کند.

سرشار از سروتونین، دوپامین و نوراپی نفرین است

این موضوع بدین معناست که مصرف سیب زمینی به افرادی که افسردگی یا استرس دارند کمک می‌کند. همچنین مصرف این ماده می‌تواند به بهبود نشانه‌های اختلال کم توجهی- بیش فعالی نیز کمک کند. میزان بالای کربوهیدرات در سیب زمینی مزایای زیادی برای بدن مردان دارد.

به عنوان مثال این موضوع می‌تواند به حفظ و نگهداری سطح مناسب گلوکز خون کمک کند که برای عملکرد صحیح مغز ضروری است.

مطالعه ای که در سال ۱۹۹۵ انجام شد نشان داد که افزایش اندک گلوکز می‌تواند به بهبود یادگیری و تقویت حافظه کمک کند.

مواد معدنی ضروری بدن را فراهم می کند

سیب زمینی سرشار از پتاسیم که یک ماده معدنی ضروری برای حفظ عملکرد عضلات، اعصاب و سلامت قلب است، می‌باشد. پتاسیم همچنین یک الکترولیت است و بدن شما به آن نیاز دارد تا مایعات موجود در بدن را با تامین مقدار مناسب اسیدیته یا قلیایی بودن آنها متعادل کند.

پتاسیم علاوه بر اینکه یک ماده معدنی ضروری برای بسیاری از عملکردهای بدن است و در هوای گرم و زمانی که فعالیت زیادی دارید، (مانند دویدن یا ورزش کردن)، می‌تواند از گرفتگی عضلات جلوگیری کند.

به تسکین گرفتگی عضلات کمک می‌کند

هنگامی که گرفتگی عضلات را تجربه می کنید، بدن شما در تلاش است تا با انقباض عضلات، آنها را شل کند. ادامه انقباض می‌تواند منجر به اسپاسم و سایر احساسات دردناک شود. سیب زمینی با تامین پتاسیم به شکل طبیعی آن (برخلاف مصرف مکمل) این احساس گرفتگی را کاهش دهد.

همچنین مواد معدنی ضروری مانند آهن و منیزیم را فراهم می‌کند. اگر گرفتگی‌هایی در بافت های آلت تناسلی دارید که ممکن است باعث مانع در نعوظ شما شود، سیب زمینی می‌تواند برایتان مفید باشد.

منبع: +

امتیاز کاربرها

برچسب ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بگذارید

آدرس ایمیل منتشر نمیشود