بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان

درمان ارتودنسی نوعی درمان دندانپزشکی است که دندان‌ها را صاف و مرتب می کند و مشکلات نامناسب بودن سطح تماس دندان‌های بالا و پایین با يکديگر را اصلاح

می نماید از سن شش سالگی تا هفت سالگی که دندان‌های دائمی شروع به جایگزین شدن با دندان‌های شیری می کنند، درمان ارتودنسی اهمیت پیدا می‌کند دراین سن طیف گسترده ای از مشکلات دندانی مانند فاصله بین دندان‌ها، کمبود فضا در فک، دندان اضافی، نیفتادن دندان‌ شیری و سایر مشکلات دندانی با ارتودنسی قابل شناسایی درمان می باشد. می توانید در هر سنی اقدام به استفاده از ارتودنسی کرد امروزه بزرگسالان در سنین مختلف برای مرتب کردن دندان‌های خود متقاضی درمان ارتودنسی هستند اما طول درمان ارتودنسی در بزرگسالان و کودکان یکسان نیست عوامل متعددی وجود دارد که بر طول درمان تأثیر می‌گذارد مانند سن، شرایط خاص هر فرد و نوع ارتودنسی مورد استفاده، وضعیت دندان‌ها و تعداد مشکلات که باید درمان شود. ارتودنسی دندان‌ راهی است برای صاف و ردیف کردن دندان‌ها و رفع ناهنجاری های فک و دندان‌ که موجب بهبود ظاهر فرد، طرح لبخند، بهبود جذابیت، سلامت دهان و دندان و همچنین بهبود کارکرد دندان‌ها می شود و لذت بردن از خوردن خوراکی ها و سهولت پاکسازی دندان‌ها نیز از دیگر نتایج انجام فرایند ارتودنسی است.

انواع ارتودنسی دندان‌ها

ارتودنسی دندان‌ به سه روش مانند ارتودنسی ثابت، ارتودنسی متحرک و ارتودنسی نامرئی است .

ارتودنسی ثابت یکی از  روش های موثر در درمان دندان‌ها می باشد این نوع ارتودنسی براکت ها معمولا از جنس فولاد ضدزنگ است براکت های دندان‌ها توسط چسب های مخصوص و بسیار محکم به هر دندان‌ چسبانده می شوند در این روش درمانی بیمار تا پایان دوره درمان دستگاه های ارتودنسی را در دهان خود نگه می دارند و نمی توانند آنها  را از دهان خود خارج کنند دراین روش درمانی بیمار ماهی یک بار برای وضعیت پلاک‌ها و دندان‌ها به دکتر متخصص ارتودنسی اصفهان مراجعه کند.

ارتودنسی متحرک، در ارتودنسی متحرک قالبی از فک بالا و پایین تهیه شده در ادامه پلاکی برای دندان‌ها تولید می شود از مزیت های اصلی ارتودنسی متحرک این است که هر زمان خواستید آن را از دهان خود خارج کنید و پس از شست و شوی دهان مجددا پلاک را در دهان خود قرار می دهید.

ارتودنسی نامرئی، در ارتودنسی نامرئی دندان‌ از مواد پلاستیک شفاف و سخت برای ردیف کردن دندان‌ها استفاده می شود. بریس اینویزیلاین یا ارتودنسی نامرئی برای کودکان و بزرگسالان از پلاستیک شفاف ساخته شده و همچنین قابل رویت نمی باشد این پلاستیک های شفاف هر روز برای ۲۲ تا ۲۳ ساعت بر روی دندان‌ها قرار بگیرند تا بهترین نتایج حاصل شود.

ارتودنسی دندان‌ها چقدر طول میکشد

ارتودنسی دندان‌ها می تواند از ۱۲ ماه تا ۳۶ ماه و بعضی اوقات تا ۴۸ ماه طول بکشد و بستگی به شرایط دندان‌ها و جنس آنها و پزشک متخصص ارتودنسی دارد.

هزینه‌های ارتودنسی

هزینه‌های ارتودنسی دندان‌ها رو نمی توان دقیق اعلام کرد بستگی به شرایط شما، دکتر متخصص و نوع ارتودنسی که انجام می دهید دارد. تخصص و میزان مهارت دندانپزشک یکی از موارد مهمی است که هزینه ارتودنسی دندان‌ را تحت تاثیر قرار می دهد، درمان ارتودنسی حتما باید به دست یک متخصص قابل اعتماد انجام شود زیرا در غیر این صورت ممکن است دچار عوارضی در حین ارتودنسی و یا بعد درمان ارتودنسی اتفاق بیفتد.

بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان

دکتر فاطمه تیموری یک متخصص ارتودنسی با تجربه در شهر اصفهان است. او دارای مدرک دکترای ارتودنسی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است و به عنوان یک عضو فعال در انجمن ارتودنتیک ایران، در زمینه تحقیق و آموزش به روز این حوزه فعالیت می کند.

اگر تصمیم به ارتودنسی کردن دندان‌های خود دارید یکی از نکات که حتما به آن توجه کنید یافتن متخصص ارتودنسی خوب است بسیاری از افراد تصور می‌کنند متخصص ارتودنسی همان دندانپزشکی است در صورتی که این باور غلط افراد است، برای یافتن متخصص ارتودنسی خوب و با تجربه می توانید از دوستان و آشنایان خود که تجربه ارتودنسی دارند و یا جستجو در گوگل می توانید به اسامی پزشکان متخصص ارتودنسی که در اصفهان تخصص دارند دست پیدا کنید. حتما درباره سوابق کاری و تحصیلات شان تحقیق کنید، متخصص ارتودنسی شخصی است که علاوه بر گذراندن دوره عمومی دندانپزشکی  به مدت ۳ سال یا بیشتر دوره تخصصی ارتودنسی را دیده باشد در واقع یک متخصص ارتودنسی می تواند کارهای دندانپزشکی را انجام دهد اما یک دندانپزشک عمومی نمی تواند کارهای متخصص ارتودنسی را انجام دهد پس حتما در انتخاب پزشک متخصص ارتودنسی خوب دقت کنید.

خانم دکتر فاطمه تیموری

اطلاعات تماس

دکتر فاطمه تیموری

بورد تخصصی ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت

(استادیار دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان)

اصفهان، خیابان توحید میانی، روبروی پارکینگ توحید، ساختمان البرز، طبقه چهارم

   031-36269021 و 09376809858

drfatemehteimoori96@gmail.com

برچسب ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بگذارید

آدرس ایمیل منتشر نمیشود