کمیسیون اصل نود مجلس در سال جاری چند شکایت مردمی دریافت کرده است؟/محورهای شکایت؛ از بورس تا گذرنامه اربعین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی که مسئول رسیدگی به شکایات مردمی درباره عملکرد مجلس، قوه مجریه و قضائیه است، در سه ماهه اول اجلاسیه دوم موفق به دریافت و ثبت ۳۸۹ فقره شکایت شد. این کمیسیون با استفاده از ۸ عضو ثابت، ۱۳ عضو غیرثابت، ۲۰ پرسنل اداری و چند مشاور حقوقی و مالی، بهصورت فعال شکایات مردم را پیگیری کرده است.
به روایت دفاعپرس، در این مدت، کمیسیون اصل نود بیش از ۳۳۴۶ فقره مکاتبه با دستگاههای مختلف انجام داده که شامل ۱۲۷۲ فقره مکاتبه در راستای پیگیری شکایات، ۷۸ فقره مکاتبه بابت پاسخهای معوقه و ۱۱۰ فقره راهنمایی شاکیان خارج از صلاحیت کمیسیون بوده است. همچنین، ۱۲۹۶ فقره جوابیه و ۱۸۰ فقره پاسخ قطعی دستگاهها به شاکیان ارسال شده است.
این کمیسیون در راستای وظایف قانونی خود، هیئتهای بازرسی را نیز به نهادهای مختلف اعزام کرده است؛ از جمله بازدید از سامانههای نظارتی سازمان بورس، مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، اداره کل پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا برای بررسی روند صدور گذرنامههای اربعین حسینی و اعزام هیئت بازرسی به مشهد مقدس.
کمیسیون اصل نود با این اقدامات تلاش کرده ضمن تحقق اصل ۹۰ قانون اساسی، پاسخگوی نگرانیهای مردم درباره عملکرد نهادهای مختلف باشد و شفافیت بیشتری در رسیدگی به شکایات مردمی ایجاد کند.
31216
