روش ساخت انواع توری مش

این توری مثل انواع تورها از جمله توری پرسی جزء تورهای بسیار پرکاربردی است که در صنایع گوناگون از آن استفاده می‌شود. این تور که به آن تور جوشی هم اطلاق می‌شود از چند تا سیم فلزی حاصل شده که در یکدیگر تنیده شده‌اند‌ و در نهایت از طریق جوش فلزی به یکدیگر وصل شده‌اند تا مقاومت بالایی داشته باشد. با توجه به این‌که روش تولید کردن توری مش متنوع می‌باشد به همین دلیل ویژگی‌ها و مقاومتشان هم می‌تواند متفاوت با یکدیگر باشد. شکل کلی این تور مانند توری حصاری می‌باشد ولی با اندکی تفاوت مثلا این تور از مربع‌های کوچک تشکیل شده است.

ساخت توری مش

در این تور میلگردهای موجود که جنس آن‌ها از فولاد است در کنار یکدیگر قرار گرفته و به هم بافته می‌شود و در نتیجه تار و پود آن‌ها در کنار یکدیگر باقی می‌ماند‌. در حالت کلی میلگردها به صورت افقی و عمودی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرد و نقطه اتصال آن‌ها به هم جوش داده می‌شود این نقاط اتصال جوش داده همان توری جوشی است. در این تور هم مثل توری پرسی اگر از جوش فلزی استفاده نشود در آن صورت تور استقامت و بافت ثابت خود را از دست خواهد داد. چون ساخت توری می‌تواند متفاوت باشد بنابراین بر اساس نحوه تولید آن می‌توان از تورهای مشی در انواع حصار کشی‌ها، حفاظ بندی، مرز بندی و صنایع مختلف استفاده کرد. در ساخت این تور باید دقت کرد در صورتی‌ که جنس آن از سیاه پر کربن باشد در ان‌ صورت خاصیت انعطاف پذیری خود را از دست خواهد داد.

مراحل ساخت توری مش

برای این‌که تور مورد نظر ساخته شود باید یک سری مراحل انجام گردد تا محصول نهایی حاصل شود این مراحل عبارت است از:

  • انتخاب کردن میلگرد با کیفیت
  • بافتن توری
  • روکش دهی
  • رنگ آمیزی کردن

 

  1. انتخاب کردن میلگرد با کیفیت:

برای درست کردن میلگرد در مراحل ابتدایی باید تمامی مصالح و مواد مورد نیاز را تهیه کرد یکی از وسایلات بسیار ضروری انتخاب کردن میلگرد با کیفیت بسیار بالا است که جنس آن باید مثل توری حصاری از فولاد باشد. البته برای تولید این تور می‌توان از انواع میله‌های ساده مثل میله آجدار استفاده کرد. میله‌ها جنس‌های متنوعی دارد مثلا : گالوانیزه، کربن، استیل و … از نکات بسیار مهمی که در هنگام انتخاب میلگرد باید به آن دقت کرد اندازه و سایز میلگرد است‌. چون سایز میله باید متناسب با نیاز  و کاربرد فرد باشد. معمولا میلگردهای که برای این توری استفاده می‌شود در سایزهای ۶،۸،۱۰،۱۲ است. به طور حتم هر چه میزان سایز میلگرد و میله زیاد باشد در ان‌ صورت میزان مقاومت تور هم بالا خوهد رفت.

  1. بافتن توری:

بعد از انتخاب میله و میلگرد مورد نظر باید این میلگردها را به یکدیگر وصل کرد. بافت این تورها به دو صورت ماشینی و دستی انجام می‌گیرد. بسته به نوع شرکت تولیدی می‌توان تورها را با دستگاه بدون کمک افراد و به حالت اتوماتیک تولید کرد. همچنین می‌توان تور را با دستگاه ولی با کمک افراد انجام داد. تولید تور در هر کدام از این روش‌ها ویژگی خاصی دارد مثلا در روش اتوماتیک نمی‌توان از میلگرد استفاده کرد که سایز آن بزرگتر است. البته می توان در این روش از فولادهای که جنس آن‌ها از گالوانیزه  یا مفتول هستند با شرایط رنگ آمیزی و روکش دهی استفاده کرد.

  1. روکش و رنگ آمیزی:

بعد از پایان مراحل بافتن میلگردها باید ان‌ها را از طریق دستگاه‌ اتوماتیک رنگ آمیزی و روکش دهی کرد. رنگ روکشی که برای تورها به کار می‌رود بر اساس سلیقه هر فرد خواهد بود. بعد از اتمام رنگرزی رنگ مورد نظر بسیار سریع در هوا می‌تواند خشک می‌شود و بعد از آن مراحل ساخت تور به اتمام می‌رسد.

برچسب ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بگذارید

آدرس ایمیل منتشر نمیشود